Itsme of andere apps die je moet installeren om online iets gedaan te krijgen, platformen zoals Myminfin voor je belastingen, digitale gezondheidsplatformen zoals Cozo, toepassingen als smartschool of digitale aanvragen voor allerhande premies, het is meer dan ooit overal om ons heen en je kan er niet meer omheen. Maar voor veel mensen is dat allemaal zo simpel niet en daar kan ‘koffie en formulieren’ helpen. De vrijwilligers zijn geen professionele medewerkers, voor complexe vragen zullen ze jou doorverwijzen naar de juiste dienst of de juiste ondersteuning.
Geen computerles, wel hulp bij digitale praktische en concrete vragen
Ook hulp bij het gebruik van het thuisloket van de gemeente of het online maken van afspraken bij een arts of in een ziekenhuis komt aan bod. Wat vragen over energie betreft, daar geven de vrijwilligers geen advies, ze tonen de mensen enkel waar er objectieve info te vinden is, waar ze de vergelijkende v-test kunnen doen en waar de nodige formulieren te vinden zijn om over te stappen. Het is ook geen computerles in het gebruik van software, het is tonen wat er is, waar je het kan vinden en hoe je er mee kan starten. Breng zeker de brief of mail mee waar je een vraag over hebt.
Geen inhoudelijke hulp bij bankzaken en juridisch advies
Bankzaken verwerken en inhoudelijk juridisch advies geven, valt niet onder de dienstverlening. Wat wel kan is bv het digitaal registreren van een rekeningnummer om een premie te bekomen.
Koffie en Formulieren is er voor iedereen wekelijks op maandag telkens van 10-12.30 uur in Buurtpunt Nijlen in de Kerkeblokken.
Buurtpunt, Kerkeblokken 4, Nijlen
Wekelijks op maandag van 10u tot 12u30
gratis
Nee
Senioren, Volwassenen
Buurtpunt Nijlen
03 410 02 11
info@nijlen.be